Ridning i vårvärmen :)

Idag har det varit riktigt riktigt varmt ute, över 10+! Häärligt!

Hade som plan att sitta på Comets idag igen, så vi sadlade honom och knatade iväg till ridhuset. Han var som vanligt helcool, så jag provade hänga på honom direkt, utan longering eller dyl. Nemas problemas, så jag satt upp, och Johanna ledde runt mig. Provade t.o.m trava lite, på lina, för jag tyckte inte att jag hade så värst bra koll på honom haha (Men betydligt mkt bättre än sist, då gick han precis hur som helst, haha). Men efter några varv så släppte Johanna Comet och vi red själva! :D Duuktigt häst! Provade t.o.m att trava några korta sträckor själv, och det gick jättebra! Har faktiskt film på det som ni ska få se sen :D Riktigt roligt var det, han är så cool, lille hästen! Även Johanna fick en kort tur på lilleman, det gick super! Såå kul!



Sen red jag Caribic en stund i ridhuset. Han var sådär perfekt idag, pigg och alert och lyssnade på minsta signal! <3 Joggade runt i ca 20-25 minuter innan vi gav oss. Överröste honom med beröm och avslutade när han gick som bäst, finns ingen anledning att ta ut honom. Det ska vara roligt att arbeta! Och idag var en sån dag, hela han utstålade glädje av att få göra det han är bra på! Underbara lilla häst!

Messer den solstrålen fick en vilodag idag, han stod och njöt så i den varma solen :) Men imorgon tänkte jag ta en skogstur på honom, Cabbe ska få joggas lite igen och Comets får en välförtjänt vilodag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0