Lördag - Strålande sol

Hade morgonen i stallet idag, så var där innan sju och gav dom sin frukost :) Åkte sen hem en stund och åt själv frukost innan det bar iväg upp igen.

Tömkörde Comets lite i paddocken. Såå himla duktig är han, blir mer och mer imponerad för varje dag som går av den hästen. Blev lite tossig när det kom in en annan häst i paddocken, och när det var människor överallt och lite sånt. Men ALDRIG att han skulle sticka ifrån mig eller springa över mig! Han har stenkoll på den som leder honom, dansar han så gör han det runt en och drar inte det minsta i linan. Såå duktig!!
Longerade honom ett par varv för att lugna honom, innan vi sedan kopplade för tömmarna och började tömköra. Vilka framsteg han gör, lillkillen. Nu börjar han orka hålla en mer stadig form och tar bromsen riktigt bra! Koncentrerar sig på den som tömkör fastän det händer saker runtomkring!

Fixade sedan klart allt i stallet, dvs; mockade, bytte vatten i boxarna, fyllde vatten i hagen, gjorde hö och kraftfodret. Kunde heller inte låte bli att ta några kort på de små liven i hagen, är de inte fina så säg? :) Underbara djur!





Åkte sedan upp till kvällen sen för att rida de resterande två buskottarna, Cabbe och Messer!
Johanna tog tryggheten själv, Messer. Medan jag tog den lite sprattligare varianten av häst, Caribic :) Haha. Vårkänslorna sprudlar, hästarna är såå på tårna i mellanåt och vill allra helst bralla järnet! Busfrön är vad de är! :D

Nåväl, bestämde oss för att hålla till i paddocken. Första gången för iår! Så galet skönt att kunna rida på utebanan igen, gud vad jag har saknat det! Caribic också verkade det som, haha för jösses vad han laddade! Så himla pigg, men samtidigt så galet fin! Satt mest och log :D Red väl sisådär 20-25 minuter innan jag var nöjd, och vi begav oss ut på en avskrittningstur på drygt 10 min i skogen. Uuuunderbart var bara förnamnet! Kvällssol och skog, kan det bli bättre!? Nej, tror inte det.

Messer då, Johanna som har vrickat foten för lite mer än en vecka sedan kan inte rida med stigbyglar, så hon satt glatt utan :) Gick jättebra, Messer var pigg och glad som vanligt! Busfrö, snart 24 år och har speed som en 2-åring? Jösses, råkar man göra en hjälp liiite för mkt så kan det gå undan :D haha. "Piiiiip" säger han, sen är det bara att hålla i sig! Thihi, that's my boy! <3








Kommentarer
Postat av: Patricia

Sv: Tack, jag var på Ikea och frågade men dom hade inga...:(

2011-04-12 @ 20:25:57
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0